PhDr. Monika Bogyóová
PaedDr. Beáta Havettová
PaedDr. Eliška Matušková
Alla Pakhritsina, CSc.
PaedDr. Boris Ragas
PaedDr. Martina Ragasová
Hlavné úlohy a ciele PK
zapájať sa do ďalšieho vzdelávania najmä v oblasti odbornej a metodickej (metodika výučby jednotlivých predmetov, problematika extrémizmu, ľudských práv , čitateľskej gramotnosti, finančnej gramotnosti)
spolupracovať s organizáciami – združeniami, mimovládnymi organizáciami, vysokými školami
spolupracovať so základnými školami – účasť učiteľov na vzdelávacom podujatí Aktuálne témy demokratického občianstva, ľudských práv, európskej dimenzie vo vzdelávaní. Kompetencie pre demokratickú kultúru/demokratické občianstvo. Zaostrené na predchádzanie všetkým formám diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a ostatným prejavom intolerancie.
realizovať otvorené hodiny z predmetov SJL, OBN, DEJ, TSV
prezentovať školu navonok – v meste, regióne (vystúpenia žiakov na spoločenských , kultúrnych a športových podujatiach, pripravovať články do novín)
hlavnú pozornosť venovať príprave a priebehu maturitnej skúšky SJL, DEJ, OBN
realizovať odborné exkurzie, besedy
zapájať talentovaných žiakov do rôznych súťaží – predmetové olympiády, recitačné, literárne a športové súťaže
vo vyučovacom procese efektívne používať a pracovať s IKT
dôraz klásť na prácu s problémovými žiakmi, slaboprospievajúcimi žiakmi – individuálnym prístupom, doučovaniami, konzultáciami
využívať nové formy a metódy práce s cieľom podporovať tvorivosť a samostatnosť žiakov
venovať sa problematike ľudských práv, rozvíjať u študentov finančnú gramotnosť, čitateľskú gramotnosť
udržať záujem študentov o spoločenskovedné predmety, a to skvalitňovaním výchovno – vzdelávacieho procesu
vychovávať žiakov v duchu humanizmu a tolerancie
uplatniť vhodné komunikačné prostriedky k vyjadrovaniu vlastných myšlienok, citov, názorov a postojov, k obhajovaniu vlastných postojov a k primeranému obhajovaniu svojich práv,
nadobudnúť rešpekt ku kultúrnym, náboženským a iným odlišnostiam ľudía spoločenstiev
rešpektovať a uplatňovať mravné princípy a pravidlá spoločenského spolunažívania a prebratiu zodpovednosti za vlastné názory, správanie sa a dôsledky konania,
rozšíriť a najmä prehĺbiť systém jazykových a literárnych zručností, schopností a vedomostí žiakov.
utvrdiť u žiakov kultivované vyjadrovanie adekvátne komunikačnej situácii, aby sa formoval ich pozitívny vzťah k spisovnému jazyku ako základnému prostriedku dorozumievania medzi ľuďmi.
rozvíjať kreativitu žiakov pri tvorbe a úprave vlastných jazykových prejavov s dôrazom na jazykovú variabilitu a rozvoj kritického myslenia.
prakticky uplatňovať poznatky žiakov z literárnej vedy pri interpretácii diel a rozvíjať aktívny záujem o literatúru, kultúru a umenie.
osvojiť si vedomosti a zručnosti, ktoré súvisia so starostlivosťou o svoje telo, s aktívnym pohybovým režimom, s osobným športovým výkonom, zdravým životným štýlom a zdravím;